czwartek, 2 listopada 2017

[Trasa Uniwersytecka] Październik/listopad 2017

Trwa rozbudowa Trasy Uniwersyteckiej. Inwestycja obejmuje budowę drogi łączącej ulicę Wojska Polskiego ze skrzyżowaniem Jana Pawła II, Karpackiej i Glinki wraz z remontem ulicy Glinki do skrzyżowania z ulicą Magnuszewską



Inwestycja trwa od maja, mimo że miasto nie jest w posiadaniu wszystkich działek pod budowę. Od wielu miesięcy trwa sprawa przejęcia działki na której znajduje się tartak. Pozwolenie na budowę, na podstawie którego możliwe było przejęcie wszystkich działek, wydane zostało we wrześniu ubiegłego roku przez Wojewodę, jednak odwołania uniemożliwiły uprawomocnienie dokumentu. Sprawą musiał zająć się minister infrastruktury i budownictwa, który w lutym podtrzymał decyzję Wojewody, dzięki czemu w maju można było rozpocząć budowę. Jak się okazało wyrok ministra nie był ostateczny, po kolejnym odwołaniu wyrok musiał wydać Wojewódzki Sąd Administracyjny (kolejne podtrzymanie decyzji wojewody) i nie jest to koniec sprawy.

Obecnie trwają prace przy budowie filarów pod wiadukt nad Jana Pawła II oraz przebudowa ulicy Glinki, powstał już również zarys przyszłego ronda na skrzyżowaniu ulic Ujejskiego i Karpackiej.

Inwestycja jest realizowana przez Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów "Kobylarnia". Firma wyceniła swoją pracę na 27,8 mln złotych. Planowany koniec budowy nastąpi za około 36 tygodni. Autorem dzisiejszych zdjęć jest Tomasz oraz Marcin.































4 komentarze:

  1. Czy te chodniki i ścieżki rowerowe naprawdę nie mogą być ujednolicone? W Wojska Polskiego, całkiem niedawno bo chyba 3 lata temu, była robiona ścieżka asfaltowa, chodnik z szarej kostki betonowej a wydzielenie z kostki granitowej szarej. Rozumiem, że skrzyżowanie Trasy Uniwersyteckiej z Wojska polskiego było robione dawniej, wg starych wymogów, czyli ścieżka z czerwonej bezfazowej kostki betonowej, chodniki z kostki betonowej szarej a wydzielenie z kostki betonowej grafitowej. A tu nowa inwestycja i znów inne wymogi? Ścieżka i chodnik ok, jest asfalt i szara kostka betonowa, ale po co wprowadzać te żółte wydzielenia? Nie można było dać tak jak w Wojska polskiego wydzielenia z kostki granitowej? Tym bardziej, że krawężniki też są kamienne. Może to pierdoła, ale wizualnie mamy "misz masz".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To żadna pierdoła. Estetyka to bardzo ważna sprawa. Zmiana kostki na asfalt na drodze dla rowerów to efekt wypracowanych standardów budowy takich dróg, jak widać nawet budowa wydzieleń między DDR, a chodnikiem potrzebuje opracowania standardów, bo inaczej robimy jak akurat nam się podoba :/

      Usuń
    2. No ja mocno zwracam uwagę na takie "pierdoły" ;-) Aż bolą mnie oczy mnie jak widzę taki chaos. Tym bardziej, że do uzgodnienia głupiego zjazdu na posesję nasz ZDMiKP potrafi wypisać milion uwag, a detali w tak ważnej inwestycji nie może dograć.

      Usuń
  2. Na załączonych zdjęciach tego nie widać, ale przechodzę przez to skrzyżowanie codziennie i to widzę. Naprawdę nie rozumiem, czy nie można było tego dograć?

    OdpowiedzUsuń