Jesienią 2013 roku zakończył się pierwszy etap budowy Trasy Uniwersyteckiej, w ramach którego powstał charakterystyczny pylon mostu nad Brdą. Od tamtego czasu mieszkańcy Bydgoszczy czekali na wybudowanie 500 metrowego przedłużenia drogi, aby ta stała się w pełni funkcjonalna. Po wielu latach planowania budowa ruszyła. Na początek drogowcy rozpoczęli remont ulicy Glinki
Inwestycja zakłada budowę niecałych 500 metrów drogi łączącej ulicę Wojska Polskiego z al. Jana Pawła II oraz remont nawierzchni na ulicy Glinki (od Jana Pawła II do Magnuszewskiej). Nad Jana Pawła II przewidziano wiadukt, a skrzyżowanie ulic Ujejskiego i Karpackiej zostanie zastąpione przez rondo, podobnie jak skrzyżowanie ulicy Glinki i Magnuszewskiej. Zdjęcia terenów na których powstanie drugi etap Trasy Uniwersyteckiej zostały przedstawione we wpisie z 28 lutego.
Inwestycja była planowana już od lat 70-tych. Doskonale widać to po ułożeniu bloków na ulicach Chorwackiej i Karpackiej. W 2013 roku zakończyła się pierwsza część inwestycji w skład której wchodziła budowa mostu nad Brdą, który łączy ulice Ogińskiego, Jagiellońską z Wojska Polskiego. Według zapowiedzi z tamtego okresu drugi etap miał być gotowy rok temu. Jednak przygotowania do inwestycji wielokrotnie się przeciągały. Największe problemy napotkano przy wydawaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID, dzięki temu dokumentowi możliwe jest przejęcie gruntów pod budowę). Dokument został wydany przez Wojewodę we wrześniu ubiegłego roku, jednak po odwołaniach sprawę musiał ostatecznie rozstrzygnąć minister infrastruktury i budownictwa. Decyzja wojewody została podtrzymana przez ministra w dniu 21 lutego br., a 10 kwietnia podpisano umowę na budowę z Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów "Kobylarnia", która wyceniła swoją pracę na 27,8 mln złotych.
Budowa rozpoczęła się 23 maja, zdjęcia powstały 26 maja. Planowany koniec budowy to 30 czerwca przyszłego roku, pozwolenie na użytkowanie powinno zostać uzyskane w ciągu miesiąca od końca prac.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz