wtorek, 6 marca 2018

[S5] Bydgoszcz - Szubin #2

Trwa budowa drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim. Mimo trwającej zimy prace nie zostały przerwane, miejscami mogły jedynie zwolnić. Zobaczcie jak się prezentują postępy na budowie trasy pomiędzy węzłem Bydgoszcz Błonie, a Szubinem


Droga ekspresowa S5 ma połączyć autostradę A1 w Nowych Marzach z autostradą A2 w okolicach Poznania. Odcinek w województwie wielkopolskim został oddany do użytku w maju ubiegłego roku. Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego prace trwają na całej niemal 130 kilometrowej trasie.
Na stronie Bydgoszcz w budowie możecie systematycznie obserwować prace na odcinku od Borówna przez Białe Błota (obwodnica Bydgoszczy) do Żnina (wraz obwodnicą). Tym razem relacja przedstawia odcinek nr 5: Białe Błota (bez węzła) - Szubin (bez węzła). Jest to odcinek drogi ekspresowej z najkrótszym terminem realizacji (30 miesięcy od 12.10.2015 z wyłączeniem okresów zimowych tj. 15 grudnia - 15 marca). Ten 9,5 kilometrowych odcinek trzykrotnie przekroczy rzekę (Górny Kanał Noteci, Noteć, Gąsawka) i w dużej części przebiega po podmokłych terenach na których konieczne będą spore wymiany gruntu. Na prezentowanym odcinku powstanie jeden węzeł (pomiędzy wsiami Rynarzewo i Zamość) oraz dwa mopy (miejsce obsługi podróżnych) we wsi Kołaczkowo.
Koszt budowy trasy między Białymi Błotami, a Szubinem to około 260 mln złotych. Za prace odpowiedzialna jest włoska firma Pizzarotti. Obecnie zbierany jest humus, w punktach składowania pojawia się piasek, trwa budowa mostu, wiaduktu i tuneli. Planowany koniec prac to wiosna 2019. Zaawansowanie rzeczowe tego odcinka na koniec lutego wyniosło 13,93%, od ostatniej relacji z listopada wzrosło o 4,5%.
Poniżej umieszczona została mapa z dokładną lokalizacją zrobionych zdjęć. Numery na mapie odpowiadają numerom na zdjęciach (lewy dolny róg).


Okolice wsi Kruszyn Krajeński
Biała zabudowa na horyzoncie nad lasem to Bydgoszcz

W ostatnich tygodniach rozebrano kilka metrów budynku z dachem, reszta nie będzie rozbierana

Widok w stronę Poznania

Zaplecze budowy Kruszyn Krajeński

Widok w stronę Bydgoszczy


Widok w stronę Poznania



Widok w stronę Bydgoszczy

Widok w stronę Poznania. Rzeka na dole to Górny Kanał Noteci, po prawej obecna droga krajowa 5

Widok w stronę Bydgoszczy

Widok w stronę Poznania. Po prawej obecna DK 5

Okolice wsi Zamość
Widok w stronę Bydgoszczy

Plac składowy w Zamościu

Plac składowy w Zamościu

Utwardzona droga dojazdowa do placu składowego

Widok w stronę Poznania. Po lewej, u góry, przed budynkami plac składowy we wsi Rynarzewo

Okolice węzła Rynarzewo i początek obwodnicy tej wsi
Plac składowy we wsi Rynarzewo

Plac składowy we wsi Rynarzewo

Droga krajowa 5. Na widocznych łąkach powstanie węzeł Rynarzewo

Widok w stronę Poznania. Wieś Rynarzewo. Droga ekspresowa minie miejscowość z prawej strony

Koniec obwodnicy wsi Rynarzewo
Widok w stronę Bydgoszczy. Po prawej Rynarzewo, na wprost poprowadzona zostanie droga ekspresowa

Przygotowania do budowy mostu przez rzekę Gąsawka. W ostatnich tygodniach w grunt wbito ścianki larsena



Widok w stronę Poznania

Okolice wsi Szkocja
Widok w stronę Bydgoszczy

Widok w stronę Poznania. Budowa wiaduktu nad przyszłą drogą ekspresową

Widok w stronę Poznania. Budowa wiaduktu nad przyszłą drogą ekspresową

Budowa wiaduktu nad przyszłą drogą ekspresową

Zaplecze budowy pomiędzy wsiami Rynarzewo, a Skórzewo

Zaplecze budowy i kopalnia piasku pomiędzy wsiami Rynarzewo, a Skórzewo

Kopalnia piasku pomiędzy wsiami Rynarzewo, a Skórzewo

W lewo Poznań, w prawo Bydgoszcz. Szkocja, budowa przejścia dla zwierząt. Powstał pierwszy tunel, budowany jest drugi, powstaną jeszcze dwa, wszystko zostanie zasypane ziemią, zwierzęta pójdą nad tunelami

W lewo Poznań, w prawo Bydgoszcz. Szkocja, budowa przejścia dla zwierząt

Do góry Bydgoszcz, na dół Poznań

Widok w stronę Poznania

Wieś Kołaczkowo
Widok w stronę Bydgoszczy. Wieś Kołaczkowo. Po lewej budowa MOP I Szubin Zachód (dla jadących w stronę Poznania)

Widok w stronę Bydgoszczy. Wieś Kołaczkowo

Widok w stronę Poznania. Wieś Kołaczkowo. Po lewej budowa MOP II Szubin Zachód (dla jadących w stronę Bydgoszczy)


Budowa MOP II Szubin Zachód

Budowa MOP II Szubin Zachód

Widok w stronę Bydgoszczy

Widok w stronę Poznania

Dalszy fragment drogi ekspresowej S5 to odcinek nr 6 (Szubin - Żnin). Ostatnia relacja z tamtego odcinka pojawiła się w styczniu.

10 komentarzy:

  1. Termin zakończenia prac zgodnie z umową, to październik 2018r. (oczywiście nie będzie dotrzymany). Dla prac projektowych okres od 15 grudnia do 15 marca nie jest wyłączony z czasu realizacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie koniec 2019r? W sensie ostatni odcinek,bo na pewno wszystkie równocześnie nie będą oddane.

      Usuń
    2. Termin zakończenia tego odcinka to faktycznie jesień 2018. Jakiś czas temu dostałem informację o tym odcinku, że "terminy na 2019 rok nie są zagrożone". Co sugeruje, że termin zdążył się po drodze zmienić. Dlatego nie piszę o terminie zakończenia, a planowanym końcu. Chociaż może lepiej jakbym pisał I półrocze?

      Usuń
  2. -późno dostali ZRID
    -słabe tempo budowy
    -krótki termin realizacji
    przynajmniej z tych 3 powodów nie dotrzymają terminu, także pewnie realne jest I półrocze 2019

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZRID dostali w zasadzie na koniec sezonu budowlanego, czyli mają około 7-8 m-cy w plecy.

      Usuń
  3. Hurtownia "Gordon" zostaje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z dachu Gordona będziesz mógł rzucić beretem na S5. Zostaje!

      Usuń
  4. Super zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń