środa, 30 sierpnia 2017

[S5] Pierwszy asfalt

Na budowie drogi ekspresowej łączącej Bydgoszcz z Poznaniem i Gdańskiem pojawił się pierwszy asfalt. W okolicy Żnina powstają pierwsze drogi zbiorcze i dojazdy do przyszłego miejsca obsługi podróżnych (MOP). Zapraszam na trzeci w tym miesiącu wpis dotyczący budowy S5, tym razem możecie zobaczyć zdjęcia z odcinka nr 7 tzn. trasy pomiędzy Żninem, a granicą kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego



O konieczności budowy drogi ekspresowej łączącej Bydgoszcz z Poznaniem i autostradą A2 oraz z autostradą A1 i dalej z Gdańskiem nie trzeba chyba nikomu pisać. Korki na alejach Wyszyńskiego i Jana Pawła II odczuwa wielu z Was. Podobnie prawie każdy jadące w strony Poznania odczuł korki w Żninie, obecnie przejazd przez to miasto to strata nawet kilkunastu minut. Wraz z budową S5 te problemy zostaną rozwiązane, ponieważ miasto będzie się mijało od zachodu.
Obecnie na odcinku nr 7 (Żnin - granica województwa) najwięcej dzieje się właśnie na obwodnicy Żnina, głównie w okolicy przyszłego miejsca obsługi podróżnych (MOP) i węzła Biskupin, gdzie powstała betoniarnia.

W ostatnim tygodniu wydano dwa pozwolenia na budowę na część pierwszą odcinka trzeciego (Aleksandrowo - Maksymilianowo) oraz odcinek piąty (Białe Błota - Szubin). Tym samy brakuje już tylko pozwolenia na budowę części obwodnicy Bydgoszczy (Tryszczyn - Pawłówek), na który prawdopodobnie poczekamy jeszcze kilka tygodni. Poniżej przedstawiam aktualny stan prac przygotowawczych do budowy S5 pod względem przygotowania dokumentów. Tabelkę przygotował Tomasz Ciesielski. Obwodnica Bydgoszczy to odcinek trzeci i czwarty.


W ostatnich dniach zrobiłem objazd po całej budowie S5 pomiędzy Bydgoszczą a Poznaniem. Efektem tego jest około 150 zdjęć. Szanując Wasze łącza internetowe (szczególnie dla przeglądających stronę na komórkach) postanowiłem wpis podzielić na dwie części: Szubin - Jaroszewo i Jaroszewo - granica województwa. Pierwsza część pojawiła się wczoraj. Dla lepszej orientacji w terenie przygotowałem mapę, która zawiera wszystkie zdjęcia zamieszczone poniżej. Na mapie znajdują się punkty w dwóch kolorach: żółty - zdjęcia, niebieski - zaznaczone wszystkie węzły na drodze ekspresowej.


Aby obejrzeć zdjęcia z trasy pomiędzy Szubinem, a Jaroszewem (Żninem) wystarczy kliknąć w zdjęcie poniżej

Okolice węzła Żnin Północ

Widok w stronę Poznania

Widok w stronę Bydgoszczy. Lekko krzywe, efekt jednoczesnego prowadzania samochodu i robienia zdjęć


Widok w stronę Poznania

Okolice węzła Żnin Zachód

Widok w stronę Bydgoszczy

Widok w stronę Poznania


Okolice MOP Żnin

Widok w stronę Bydgoszczy


Widok w stronę Poznania












Widok w stronę Poznania, w tym rejonie powstanie MOP

Okolice wsi Bożejewiczki

Widok w stronę Bydgoszczy

Widok w stronę Poznania

Okolice węzła Biskupin

Betoniarnia Bożejewice




Okolice wsi Grochowiska Księże

Przekładki instalacji podziemnych


Okolice wsi Izdebno

Widok w stronę Poznania




Trasa pomiędzy węzłem Rogowo, a Cotoń

Widok w stronę Poznania


Okolice węzła Lubcz

Widok w stronę Poznania





Widok w stronę Poznania

Widok w stronę Bydgoszczy

Trasa pomiędzy Cotoniem, a granicą kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego

Widok w stronę Poznania




Widok w stronę Bydgoszczy

Granica województwa, w oddali widać niedawno otwarty odcinek S5, który jest obwodnicą Gniezna

11 komentarzy:

  1. Pierw chciałbym pogratulować pomysłu i prowadzenia strony BWB. Można faktycznie się dużo dowiedzieć w szczegółach więcej niż w lokalnych mediach tj. www,TV,prasa. Co do drogi S5,którą żywo się interesuję mam pytania, a myślę że można więcej pisać o tej drodze na blogu. Warto, by umieścić projekty węzłów,MOP czy przejazdów. Jest ich już sporo na www, ale które z nich są w budowie ? Do tego właściwie ile węzłów będzie ?, prasa podaje od 21 do 23, warto to wyjaśnić. Kolejna sprawa czy to prawda,że odcinek od Tryszczyna do Szubina będzie wylewany betonem / nie asfalt / ? No i co mnie bulwersuje brak ZRID na odcinek nr.4 Tryszczyn-Białe Błota. Urzędnicy z UW od ponad roku nie wydali decyzji !!! - idzie jesień od 15 grudnia zaprzestane będą prace budowlane, tu ma być budowany ogromny węzeł zachodni. W tym tempie nie zdążą wybudować do 2019 r. Kolejna sprawa, podobno węzeł Białe Błota na być przebudowywany ,a obecna zgoda jego nie dotyczy podobnie jak węzeł Szubin północ - wymagają one dodatkowych środków od zamawiającego ? Czy redakcja możne odpowiedzieć na w/w zapytania ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. - Od następnego wpisu zacznę umieszczać więcej informacji o S5. Na pewno będzie 21 węzłów + Białe Błota. Przebudowa węzła w Białych Błotach to osobna inwestycja, która nie wiadomo kiedy zostanie zrealizowana. Wszystkie węzły zostały zaznaczone na niebiesko na mapie na górze strony.

      - Z tego co pamiętam to beton będzie na całej obwodnicy Bydgoszczy oraz na odcinku z Białych Błot do Szubina. Jeszcze się upewnię i przy okazji kolejnych zdjęć pojawi się o tym informacja we wpisie.

      - Co do ZRID dla odcinka nr 4. Urzędnik może wydać ZRID jak ma wszystkie dokumenty kompletne. Pytanie czy ma?

      - Przebudowa węzła Szubin Północ wchodzi w skład kontraktu na odcinek nr 6 (Szubin - Jaroszewo). 29 sierpnia wrzuciłem zdjęcia częściowo zebranej ziemi na tym węźle. Zdjęcie nr 1 w tym wpisie: http://www.bwb.info.pl/2017/08/s5-sierpien-2017-2.html

      Usuń
    2. Może 23 węzeł to rozbudowana Nowe Marzy ? Czy objęte są tym przetargiem ?

      Usuń
    3. Raczej chodzi o węzeł Brzyskorzystewko we wsi Sobiejuchy blisko granicy powiatu nakielskiego i zninskiego. Początkowo miał tam być węzeł. Nowe Marzy są gotowe na podpięcie S5

      Usuń
    4. A co będzie budowane za niedoszły węzeł Brzyskorzystewko ? Czy da się tam pojechać w stronę Brzyskorzystewa/Gorzyc ?

      Usuń
    5. Z Sobiejuch będzie droga zbiorcza wzdłuż S5 (po stronie zachodniej) do Brzyskorzystewka, a z tej wsi już starą drogą powiatową do Gorzyc. Nad S5 będzie wiadukt (lub tunel, nie pamiętam) łączący Sobiejuchy z drogą zbiorczą

      Usuń
    6. Jeśli będzie beton to warto pomyśleć o zrobieniu go w kolorze.Obecna technologia umożliwia nadanie dowolnego koloru.Moze warto porozmawiać z GDDKIA przed pierwszym wylaniem. Bydgoszcz byłaby znana w Polsce np.z "błękitnej drogi" czy "turkusowej drogi". Może warto przemyśleć temat ? Albo bydgoszczanie niech zagłosują.Moda jest na konsultacje i głosowania.

      Usuń
  2. Ciekawi mnie infrastruktura przy S5. Czy będą tam stacje benzynowe, motele, restauracje ? Droga to 130 km przez województwo. Dlaczego MOPy będą kat.1 , a nie drugiej czy trzeciej ?

    MOP kategorii I - o funkcji wypoczynkowej, wyposażony w stanowiska postojowe (parking), jezdnie manewrowe, urządzenia wypoczynkowe, sanitarne i oświetlenie; dopuszcza się wyposażenie w obiekty małej gastronomii,
    MOP kategorii II - o funkcji wypoczynkowo-usługowej, wyposażony w obiekty, o których mowa
    w pkt 1, oraz w stację paliw, stanowiska obsługi pojazdów, obiekty gastronomiczno-handlowe, punkty informacji turystycznej,
    MOP kategorii III - o funkcji wypoczynkowej i usługowej, wyposażony w obiekty, o których mowa w pkt 2, obiekty noclegowe oraz inne obiekty handlowo-usługowe w zależności od potrzeb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to pytanie nie jestem w stanie od razu odpowiedzieć. Postaram się tego woeidzieć

      Usuń
  3. Przydałoby się tabelkę Pana Tomasza powiększyć o 2 kolumny. Ilość miesięcy na wykonanie odcinka oraz drugą planowaną datę zakończenia budowy zgodnie z zawartą umową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od następnego wpisu będą się pojawiać schematy z aktualnymi postępami na budowie. Po wydaniu ostatniego pozwolenia na budowę zostaną tylko schematy, więc nie ma sensu rozbudowywać tabeli o nowe kolumny :)

      Usuń