Podsumowanie wydarzeń ostatniego tygodnia, a w nim problemy na budowie S5, start sezonu Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego, raport oddziaływania na środowisko rozbudowy węzła drogowego Bydgoszcz Błonie, przetargi na remonty dróg i budowę systemu Park and Ride oraz podsumowanie konsultacji społecznych w 2017 roku
- Problemy na budowie S5 - na początku tygodnia w pobliżu węzła Bydgoszcz Błonie osunęła się ziemia. Przyczyną była budowa obwodnicy Bydgoszczy w ciągu drogi ekspresowej S5. Osuwająca się ziemia uszkodziła jezdnię obecnej drogi krajowej nr 10. Do piątku ruch był prowadzony wahadłowo.
- Wykonawca remontów ulic wybrany - firma Kobylarnia wygrała przetarg na przebudowę dróg w ramach tzw. "pierwszego pakietu". Prace remontowe rozpoczną się w połowie kwietnia i potrwają 55 dni. W tym czasie wyremontowane zostaną ulice 11 listopada, Sułkowskiego (od 11 listopada do Dwernickiego), buspas na ulicy Paderewskiego oraz droga serwisowa wzdłuż bloków przy Wyszyńskiego 5-13.
- Start sezonu Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego - dzisiaj (tj. 31-03-2018) wystartuje nowy sezon miejskiej wypożyczalni rowerów. W tym roku rowerów będzie więcej, stare jednoślady zostały zastąpione nowymi. Pojawiło się również 16 nowych stacji, głównie na terenie Fordonu (12).
- Kolejny etap zbliżający do przebudowy węzła Bydgoszcz Błonie - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do rozbudowy węzła drogowego w Białych Błotach (Bydgoszcz Błonie), spowodowane jest to przewidywanymi kłopotami z przepustowością po wybudowaniu drogi ekspresowej S5. Pod koniec miesiąca GDDKiA w Bydgoszczy przekazała do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska raport oddziaływania na środowisko wspomnianej inwestycji. Kilka dni później RDOŚ podjęła postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wydanie decyzji środowiskowej jest jednym z ważniejszych etapów przygotowawczych do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie inwestycji.
- Przetarg na utwardzenie dróg gruntowych - Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na stabilizację nawierzchni dróg gruntowych płytami ażurowymi ulicy Okopowej, Przyłubskiej, Pelikanowej oraz Łuckiej. Metoda utwardzania dróg gruntowych płytami ażurowymi ma być znacznie tańsza w realizacji, ma to pozwolić utwardzać większą ilość dróg na terenie miasta. Metoda ta będzie stosowana na uliczkach gdzie przewiduje się mniejszy ruch.
- Przetarg na opracowanie koncepcji projektowej systemu Park and Ride - Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji projektowej wraz z projektem funkcjonalnym systemu ITS dla budowy systemu Park and Ride wraz z realizacją infrastruktury technicznej. Parkingi Park and Ride mają pozwolić dojeżdżającym do Bydgoszczy bezproblemowe przesiadki z własnych samochodów do pojazdów komunikacji miejskiej
- Sprawozdanie z konsultacji społecznych przeprowadzonych w 2017 roku - Biuro Komunikacji Społecznej opublikowało sprawozdanie ze wszystkich konsultacji społecznych, które zostały przeprowadzone w ubiegłym roku. Dokument opisuje 19 konsultacji w których oddano 36 352 ankiety i karty konsultacyjne. W tym czasie odbyły się 32 spotkania z udziałem mieszkańców. Z podsumowaniem konsultacji możecie się zapoznać tutaj
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych chciałbym wszystkim życzyć dużo zdrowia, radości, smacznego jajka i przede wszystkim spokojnych i radosnych świąt spędzonych w gronie najbliższych.
Ciekawe czy tradycyjnie Park and Ride zrobią połowicznie - miliony pójdą na parkingi, ale liczby autobusów/tramwai się nie zwiększy, bo po co.
OdpowiedzUsuńZresztą bardziej niż tłok i nie zawsze przemyślane połączenia, do komunikacji miejskiej w Bydgoszczy zniechęca menelstwo. Nie tylko pijacy, ale śmierdziele. Wejdzie taki i się można porzygać. Wysiądzie, a smród zostaje... Naprawdę nie rozumiem dlaczego w innych miastach kierowca potrafi się zatrzymać i powiedzieć - wysiadaj, albo dalej nie jedziemy w stosunku do żuli/pijaków, a w Bydgoszczy tego nie ma... Podobnie jak i bezużyteczna Straż Miejska - sygnał od kierowcy, że podpita banda robi burdel w autobusie, zaczepia ludzi i na jednym z kolejnych przystanków by interweniowali. Nie, po co.
Potem zdziwienie, czemu komunikacja miejska nie jest popularniejsza. Nie jest, bo poza starymi tramwajami pojazdy są już nowoczesne, ale co z tego skoro nie ograniczono rzeczy, o których wspominałem wcześniej.
Zgadzam się w 100%.
UsuńNiestety zgadza się. Myślę, że średnio w co drugim autobusie jedzie jakiś pijus popijający taniego sikacza albo śmierdziel który płoszy odorem resztę pasażerów. Nie wiem po co są kamery w tych autobusach i tramwajach podobnie widziałem brak reakcji kontrolerów (kanarów) którzy widząc popijającego piwko dresa przeszli dalej kontrolować normalnych ludzi po czym opuścili pojazd a dresik mógł pić dalej nie płacąc za przejazd.
Usuńja człowiek z teczką zrezygnowałbym z auta i jezdziłbym sobie taniej tramwajem do pracy, ale zawsze odstrasza mnie ten smród! CZAS wykpać żuli z komunikacji miejskiej!
OdpowiedzUsuńTo fakt, zdarzają się śmierdzący pasażerowie, a kierowcy i straż mają to w... poważaniu.
OdpowiedzUsuńI oby nasze wspaniałomyślne ZDMiKP przeczytało i wdrożyło uwagi o zakupie nowego taboru z pieniędzy na P&R...