Trwa budowa drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim. Mimo trwającej zimy prace nie zostały przerwane, miejscami mogły jedynie zwolnić. Zobaczcie jak się prezentują postępy na budowie trasy pomiędzy węzłem Bydgoszcz Błonie, a Szubinem
Droga ekspresowa S5 ma połączyć autostradę A1 w Nowych Marzach z autostradą A2 w okolicach Poznania. Odcinek w województwie wielkopolskim został oddany do użytku w maju ubiegłego roku. Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego prace trwają na całej niemal 130 kilometrowej trasie.
Na stronie Bydgoszcz w budowie możecie systematycznie obserwować prace na odcinku od Borówna przez Białe Błota (obwodnica Bydgoszczy) do Żnina (wraz obwodnicą). Tym razem relacja przedstawia odcinek nr 5: Białe Błota (bez węzła) - Szubin (bez węzła). Jest to odcinek drogi ekspresowej z najkrótszym terminem realizacji (30 miesięcy od 12.10.2015 z wyłączeniem okresów zimowych tj. 15 grudnia - 15 marca). Ten 9,5 kilometrowych odcinek trzykrotnie przekroczy rzekę (Górny Kanał Noteci, Noteć, Gąsawka) i w dużej części przebiega po podmokłych terenach na których konieczne będą spore wymiany gruntu. Na prezentowanym odcinku powstanie jeden węzeł (pomiędzy wsiami Rynarzewo i Zamość) oraz dwa mopy (miejsce obsługi podróżnych) we wsi Kołaczkowo.
Koszt budowy trasy między Białymi Błotami, a Szubinem to około 260 mln złotych. Za prace odpowiedzialna jest włoska firma Pizzarotti. Obecnie zbierany jest humus, w punktach składowania pojawia się piasek, trwa budowa mostu, wiaduktu i tuneli. Planowany koniec prac to wiosna 2019. Zaawansowanie rzeczowe tego odcinka na koniec lutego wyniosło 13,93%, od ostatniej relacji z
listopada wzrosło o 4,5%.
Poniżej umieszczona została mapa z dokładną lokalizacją zrobionych zdjęć. Numery na mapie odpowiadają numerom na zdjęciach (lewy dolny róg).
Okolice wsi Kruszyn Krajeński
|
Biała zabudowa na horyzoncie nad lasem to Bydgoszcz |
|
W ostatnich tygodniach rozebrano kilka metrów budynku z dachem, reszta nie będzie rozbierana |
|
Widok w stronę Poznania |
|
Zaplecze budowy Kruszyn Krajeński |
|
Widok w stronę Bydgoszczy |
|
Widok w stronę Poznania |
|
Widok w stronę Bydgoszczy |
|
Widok w stronę Poznania. Rzeka na dole to Górny Kanał Noteci, po prawej obecna droga krajowa 5 |
|
Widok w stronę Bydgoszczy |
|
Widok w stronę Poznania. Po prawej obecna DK 5 |
Okolice wsi Zamość
|
Widok w stronę Bydgoszczy |
|
Plac składowy w Zamościu |
|
Plac składowy w Zamościu |
|
Utwardzona droga dojazdowa do placu składowego |
|
Widok w stronę Poznania. Po lewej, u góry, przed budynkami plac składowy we wsi Rynarzewo |
Okolice węzła Rynarzewo i początek obwodnicy tej wsi
|
Plac składowy we wsi Rynarzewo |
|
Plac składowy we wsi Rynarzewo |
|
Droga krajowa 5. Na widocznych łąkach powstanie węzeł Rynarzewo |
|
Widok w stronę Poznania. Wieś Rynarzewo. Droga ekspresowa minie miejscowość z prawej strony |
Koniec obwodnicy wsi Rynarzewo
|
Widok w stronę Bydgoszczy. Po prawej Rynarzewo, na wprost poprowadzona zostanie droga ekspresowa |
|
Przygotowania do budowy mostu przez rzekę Gąsawka. W ostatnich tygodniach w grunt wbito ścianki larsena |
|
Widok w stronę Poznania |
Okolice wsi Szkocja
|
Widok w stronę Bydgoszczy |
|
Widok w stronę Poznania. Budowa wiaduktu nad przyszłą drogą ekspresową |
|
Widok w stronę Poznania. Budowa wiaduktu nad przyszłą drogą ekspresową |
|
Budowa wiaduktu nad przyszłą drogą ekspresową |
|
Zaplecze budowy pomiędzy wsiami Rynarzewo, a Skórzewo |
|
Zaplecze budowy i kopalnia piasku pomiędzy wsiami Rynarzewo, a Skórzewo |
|
Kopalnia piasku pomiędzy wsiami Rynarzewo, a Skórzewo |
|
W lewo Poznań, w prawo Bydgoszcz. Szkocja, budowa przejścia dla zwierząt. Powstał pierwszy tunel, budowany jest drugi, powstaną jeszcze dwa, wszystko zostanie zasypane ziemią, zwierzęta pójdą nad tunelami |
|
W lewo Poznań, w prawo Bydgoszcz. Szkocja, budowa przejścia dla zwierząt |
|
Do góry Bydgoszcz, na dół Poznań |
|
Widok w stronę Poznania |
Wieś Kołaczkowo
|
Widok w stronę Bydgoszczy. Wieś Kołaczkowo. Po lewej budowa MOP I Szubin Zachód (dla jadących w stronę Poznania) |
|
Widok w stronę Bydgoszczy. Wieś Kołaczkowo |
|
Widok w stronę Poznania. Wieś Kołaczkowo. Po lewej budowa MOP II Szubin Zachód (dla jadących w stronę Bydgoszczy) |
|
Budowa MOP II Szubin Zachód |
|
Budowa MOP II Szubin Zachód |
|
Widok w stronę Bydgoszczy |
|
Widok w stronę Poznania |
Dalszy fragment drogi ekspresowej S5 to odcinek nr 6 (Szubin - Żnin). Ostatnia relacja z tamtego odcinka pojawiła się
w styczniu.
Termin zakończenia prac zgodnie z umową, to październik 2018r. (oczywiście nie będzie dotrzymany). Dla prac projektowych okres od 15 grudnia do 15 marca nie jest wyłączony z czasu realizacji.
OdpowiedzUsuńA nie koniec 2019r? W sensie ostatni odcinek,bo na pewno wszystkie równocześnie nie będą oddane.
UsuńTermin zakończenia tego odcinka to faktycznie jesień 2018. Jakiś czas temu dostałem informację o tym odcinku, że "terminy na 2019 rok nie są zagrożone". Co sugeruje, że termin zdążył się po drodze zmienić. Dlatego nie piszę o terminie zakończenia, a planowanym końcu. Chociaż może lepiej jakbym pisał I półrocze?
Usuń-późno dostali ZRID
OdpowiedzUsuń-słabe tempo budowy
-krótki termin realizacji
przynajmniej z tych 3 powodów nie dotrzymają terminu, także pewnie realne jest I półrocze 2019
ZRID dostali w zasadzie na koniec sezonu budowlanego, czyli mają około 7-8 m-cy w plecy.
UsuńHurtownia "Gordon" zostaje?
OdpowiedzUsuńz dachu Gordona będziesz mógł rzucić beretem na S5. Zostaje!
Usuńtak zostaje
OdpowiedzUsuńSuper zdjęcia.
OdpowiedzUsuńPiękne zdjęcia
OdpowiedzUsuń