Rozpoczęła się budowa ronda turbinowego na drodze wojewódzkiej 223, będącej drogą wyjazdową z Bydgoszczy w stronę Szubina, Żnina, Poznania
Kilkanaście dni temu w lasach pomiędzy Bydgoszczą, a Białymi Błotami rozpoczęła się przebudowa układu drogowego na styku drogi wojewódzkiej 223, alei Ofiar Hitleryzmu oraz drogi prowadzącej do Trzcińca.
Rondo turbinowe to nowość w Bydgoszczy i okolicy (zostało ono wymyślone niecałe 20 lat temu w Holandii, przed wjazdem konieczny jest wybór pasa ruchu, ponieważ będąc na nim nie da się zmienić pasa ruchu, przynajmniej zgodnie z przepisami). Rondo pozwoli łatwiej włączać się do ruchu z alei Ofiar Hitleryzmu oraz drogi prowadzącej do Trzcińca (i w nie skręcać). Drogi dzieli około 500 metrów, dlatego konieczna jest korekta ich przebiegu. Jesienią wycięto drzewa w tym celu, a prace rozpoczęły się w II połowie stycznia od budowy łącznika drogi do Trzcińca z przyszłym rondem.
Jako, że inwestycja planowana jest na styku drogi wojewódzkiej, powiatowej (Duńska) i gminnej (al. Ofiar Hitleryzmu) zostanie ona sfinansowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, powiat bydgoski oraz gminę Białe Błota. Jej koszt wyniesie około 9,5 mln złotych.
Jest to początek większych zmian na ulicy Szubińskiej, będącej jedną z trzech dróg wyjazdowych z Bydgoszczy z największym ruchem samochodów. Szczególnie w popołudniowych godzinach szczytu w okolicy tworzą się kilometrowe korki, dlatego w planie jest budowa obwodnicy Białych Błot. W grudniu samorządy Bydgoszczy, Białych Błot, województwa, powiatu i Zarządu Dróg Wojewódzkich podpisały list intencyjny w tej sprawie. Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). Koszt dokumentu to 500-600 tys. złotych, pokryją go gmina Białe Błota, powiat bydgoski, miasto Bydgoszcz i samorząd województwa (po 25%). Inwestycję ma wspierać również wojewoda kujawsko-pomorski. Prace nad STEŚ potrwają około 1,5-2 lat, po opracowaniu dokumentu będzie możliwy wybór dokładnego przebiegu drogi (w dokumencie będą rozpatrywane minimum 3 warianty) oraz jej kategoria. Samorządowcy nie ukrywają, że najlepiej byłoby wybudować drogę klasy GP (potocznie nazywana drogą szybkiego ruchu), jednak czy będzie to możliwe określi STEŚ.
Więcej o planach budowy obwodnicy możecie przeczytać tutaj.
Bydgoszcz w budowie, co daje to rondo za tyle milionów złotych, czy dzięki budowie tego ronda swiatła koło biedronki na Białych już nie będą korkować aż do Orlenu na Schulza w Bydgoszczy? Przecież wyjazd z miedzynia, to max 5 samochodów oczekujących, a wyjazd z Trzcińca bezkolizyjny.
OdpowiedzUsuńTo początek budowy obwodnicy BB, od czegoś trzeba zacząć. A na chwile obecną przez taki wyjazd jak jest obecnie miedzyń jeździ Nakielską i mega ją dociąża. Jest to bardzo niebezieczny wyjazd, z kolei wjazd blokuje wspomniany przez Ciebie korek na Biedronce w BB. Teraz to się zmieni. A z Trzcińca spróbuj stać za kimś, kto skręca w lewo na BB :)
UsuńTAK, ale samochód z trzcinca na białę błota wyjezdza jeden co trzy godziny, więc nie hamuje ruchu w stronę CB, jedynie co racja wyjazd z miedzynia może odstraszać kobiety jadące do Bydgoszczy. Wyjazd faktycznie nie dla kierowców z zielonym listkiem...Wjazd od strony białych na miedzyń jest bezpieczny, bo jak stoi korek to zawsze ktoś cię wpuści...A początek obwodnicy BB byłby uzasadniony omijając białe od strony własnie meidzynia, ale czy ta obwodnica powstanie, to nie wiadomo na 50%
UsuńTo jest początek zmian. Korki na Szubińskiej się nie zmniejszą po tej inwestycji, ale łatwiej będzie wjechać z Miedzynia i Trzcinca, a po powstaniu obwodnicy będzie potrzebne
UsuńRondo to melodia przyszłości. Obwodnica - jeszcze dalszej
OdpowiedzUsuńPodobno w Toruniu miało powstać 1 rondo turbinowe ( ale to dopiero w planach) to jednak w Bydgoszczy będzie 1 - w Polsce? Słyszałeś o tym Krystian? D. Dob
OdpowiedzUsuńW takiej małej Pile są dwa ronda turbinowe, więc raczej to nie pierwsze w Polsce :)
UsuńW Polsce na pewno już od lat takie można spotkać
OdpowiedzUsuńW ostatnim czasie w Olsztynie drogowcy probowali "usprawnic" zycie kierowcom tworzac wlasnie rondo turbinowe na jednym z najbardziej obleganych skrzyzowan, skonczylo sie to OGROMNYMI KORKAMI I ZAMIESZANIEM. Takze, jesli sa tu osoby, ktore mysla ze to rondo poprawi ruch na kierunku BB - Bydgoszcz - porzuccie wszelka nadzieje!!!! BEDZIE TYLKO GORZEJ
OdpowiedzUsuń"Jestem pewna, że gdyby pomysłodawca rozwiązania o nazwie "rondo turbinowe" przy ul. Bałtyckiej, musiał codziennie je pokonywać, to koszmar komunikacyjny mieszkańców Likus, Redykajn, Gutkowa i innych skończyłby się po kilku dniach. Niestety, na nasze nieszczęście, ten genialny planista tam nie mieszka.
Powyższymi słowami swój list do „Wyborczej Olsztyn”, zaczęła mieszkanka Olsztyna. Oto jego dalsza część..." http://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/7,48726,21836334,co-to-jest-kolo-tortury-tak-to-rondo-smolenskie-list.html
https://olsztyn.tvp.pl/34069823/koniec-ronda-turbinowego-wszyscy-ponieslismy-porazke
http://olsztyn.wm.pl/466776,Koniec-katastrofy-na-rondzie-ofiar-katastrofy-Kolejna-zmiana-organizacji-ruchu-w-Olsztynie.html
http://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/7,48726,21917527,dosc-tych-korkow-rondo-turbinowe-bedzie-przebudowane.html
Ruch od Trzcińca w kierunku Bydgoszczy powinien zostać na obecnej jezdni (jazda przez rondo miałaby sens ew. w przeciwnym kierunku). Inaczej będzie to zupełnie absurdalne popsucie obecnego bezkolizyjnego i prostego wjazdu w ulicę Szubińską
OdpowiedzUsuńPanowie ile samochodów dziennie jedzie z trzcińca w stronnę BB - 10? CO MA TO RONDO DO ŚWIATEŁ KOLO BIEDRY, KTÓRE I TAK STWORZĄ KOREK RO ORLENU W CB!
OdpowiedzUsuń