Nowe inwestycje w parku przemysłowym, szczegóły drugiego etapu inwestycji mieszkaniowej w Fordonie, wyburzanie zakładu Jutrzenki, nowy plan zagospodarowania przestrzennego, rewitalizacja synagogi w Starym Fordonie oraz plan przetargów jakie ogłosi ZDMiKP w tym roku
- Kolejna firma przenosi się do parku przemysłowego - producent środków higienicznych Zefir Tissue zakupił działkę w Bydgoskim Parku Przemysłowo-Technologicznym, ostatnią wolną w kwartale ulic Bydgoskich Przemysłowców, Petersona, Dziatkiewicza oraz terenów po dawnym Zachemie (obecnie magazyny Panattoni Europe). Firma zamierza wybudować zakład o powierzchni około 3000 m2
- Active Park etap II - Budstol Invest oficjalnie ogłosił szczegóły drugiego etapu Active Park, zespołu budynków mieszkalnych powstających przy ulicy Wyzwolenia. Drugi budynek będzie miał 28 mieszkań o powierzchni od 35 do 76 m2. Pierwszy budynek budowany jest od ubiegłego roku, ostatnie zdjęcia inwestycji możecie zobaczyć tutaj
- Rozbudowa ronda w parku przemysłowym - ogłoszony został przetarg na przebudowę ronda, które znajduje się na końcu ulicy Raczkowskiego, tuż przy starym biurowcu Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Rondo powstało kilka lat temu, obecnie trzeba je połączyć z ulicą Dziatkiewicza, która jeszcze w ubiegłym roku była odgrodzona płotem (na terenie dawnego Zachemu)
- Koniec zakładu Jutrzenki na Garbarach - rozpoczęła się rozbiórka zakładu produkującego słodycze przy ulicy Garbary. W jego miejsce w przyszłości ma stanąć budynek mieszkalny, zakład został kilka lat temu przeniesiony na Osową Górę. Zdjęcia rozbiórki znajdziecie tutaj, poniżej ostatnia dostępna wizualizacja nowego budynku
- Plan zagospodarowania dla części Śródmieścia - rada miasta zatwierdziła nowy miejscowy plan zagospodarowania dla terenów pomiędzy ulicami Gdańska, Pomorską, Zduny, Sienkiewicza, Kwiatową i zapleczem Cieszkowskiego. Plan pozwala na nową zabudowę na pustych działkach. Przy skrzyżowaniu Gdańskiej i Śniadeckich będzie mógł powstać budynek o wysokości 22 metrów, nie zgodzono się na podwyższenie tej wysokości do 38 metrów ze względów na możliwość powstania dominanty. W praktyce będzie mógł w tym miejscu powstać budynek o wysokości pobliskich kamienic i znacznie niższy niż biurowiec Bydgoskiej Spółdzielni Spożywców (obecnie częściowo adaptowany na mieszkania)
- Fordońska synagoga doczeka się rewitalizacji - synagoga w Fordonie została ujęta w Gminnym Programie Rewitalizacji co ma umożliwić pozyskanie unijnego dofinansowania na zaadaptowanie budynku na centrum kulturalno-społeczne. Inwestorem jest Fundacja dla Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Koszt inwestycji to 4,4 mln złotych z tego 0,8 mln zostanie przekazane przez miasto
- Plan przetargów związanych z remontami i budowami nowych dróg i tras tramwajowych - Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłosił plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych na rok 2018. Plan przewiduje 51 przetargów na m.in.: budowę oświetlenia ulicy Warmińskiego, przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ulicy Toruńskiej, utwardzenie ulicy Botanicznej, Jeżynowej, Sanatoryjnej, Piaski, Kaplicznej, Łubinowej, Podleśnej, Siewnej i Celnej, przebudowę Starego Rynku, ulicy Bydgoskiej, Nad Wisłą, Kapeluszników, Rybaki, Zakładowej, Frycza-Modrzewskiego, budowę trasy tramwajowej w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego (most przez Brdę). Szczegółowa lista inwestycji oraz przewidywany termin ogłoszenia znajdziecie tutaj
A są w ogóle jakieś plany polepszenia dojazdu komunikacją miejską do Parku Przemysłowego? Bo pojawiają się tam nowe w Bydgoszczy firmy, jak i te już tu działające czasem sprzedają lepiej położone działki i się budują. W każdym razie pracowników coraz więcej, a dojazd ten sam...
OdpowiedzUsuńW październiku zadałem pytanie o komunikację w parku. Głównie chodziło mi o zwiększenie ilości kursów, które lepiej dopasują się do zmian w zakładach. Poniżej zamieszczam odpowiedź z Urzędu Miasta, wnioski proszę wyciągać samemu:
Usuń"Komunikacja publiczna w BPP-T i na terenach po Zachemie rozwijana jest sukcesywnie od kilku już lat. Początkowo do BPP-T dojeżdżała tylko jedna linia autobusowa (do biurowca), następnie uruchomiona została druga linia (do pętli nieopodal Exploseum), która następnie wydłużona aż do ul. Pradocińskiej. Obecnie na terenie BPP-T kursują dwie linie o numerach 53 i 68, a ich częstotliwość jest dostosowana do większości firm tam funkcjonujących. Dodać należy, że również na terenie po Zachemie uruchomiona została linia autobusowa nr 59.
Sytuacja pod względem napełnień w środkach komunikacji publicznej jest na bieżąco monitorowana, a oferta dostosowywana do potrzeb. Należy mieć świadomość, że komunikacja (kursująca również po terenach BPP-T) porusza się głównym układem komunikacyjnym, więc naturalną jest rzeczą, że odległość do przystanku od zakładu oddalonego od głównych ulic będzie większa."
Czy to prawda, że zaczęto już budowę drugiego biurowca Arkada Business Park?
OdpowiedzUsuń