środa, 15 czerwca 2016

Remont ulicy Chodkiewicza: dwa miesiące dłużej

Kilkanaście dni temu informowałem na Facebooku o nowym terminie zakończenia remontu ulicy Chodkiewicza. Okazuje się, że przedłużenie terminu było spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi oraz złymi warunkami geologicznymi.




Budowa została podzielona na kilka fragmentów z różnym zaawansowaniem prac. Na odcinku od Płockiej do budynku z numerem 38 (pomiędzy Poniatowskiego, a Jastrzębiej) położony został asfalt, od budynku z numerem 38 do Jastrzębiej wylewany jest beton, później zostanie na tym położony asfalt. Od Jastrzębiej do budynku z numerem 50 (pomiędzy Kilińskiego, a Lelewela) układane są tory, od Lelewela do pętli tramwajowej trwają przygotowania do układania torów, od pętli tramwajowej trwają prace ziemne.





















































Odpowiedź z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej na pytanie dlaczego zmieniono termin zakończenia prac. Odpowiedź otrzymał adas3:

Witam
W związku z wystąpieniem niesprzyjających warunków atmosferycznych, które uniemożliwiły kontynuowanie prac zgodnie z przyjętą technologią, obowiązującymi normami i innymi przepisami oraz wystąpieniem bardzo złych warunków gruntowych (warunki geologiczne okazały się gorsze niż wynikało to z badań geologicznych dołączonych do dokumentacji projektowej) roboty drogowo – torowe zostały wstrzymane zgodnie z zapisami umowy podpisanej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. W związku z powyższym termin zakończenia realizacji umowy został przesunięty na dzień 21 listopada 2016 rok. Przedmiotowa informacja została umieszczona na tablicach informacyjnych.

Michał Kasperek
Kierownik
Zespołu Torowo - Sieciowego
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
ul. Toruńska 174a,
85-844 Bydgoszcz

4 komentarze:

  1. A kto wykonał złe badania geologiczne?? Coś jest w tym temacie nie w porządku!!!Jeśli złe badania,wykonała firma, to powinno się tę firmę obciążyć kosztami przedłużenia remontu....

    OdpowiedzUsuń
  2. Aby mieć dobra dokumentacje geologiczna to powinni wcześniej porobić odwierty w istniejącym starym torowisku, a przez beton sie trudno przebić tak zeby tramwaje mogły jeździć. Potrzeba dużo takich otworów. Takie odwierty to duże pieniadźe. Nawet gdyby wiedzieli ze jest zle to by wtedy i tak musieli dać dłuższy termin realizacji, zeby był realny. Zreszta większość tej dzielnicy jest zbudowana na wrażliwych gruntach ilastych. Mnóstwo budynków nierównomiernie osiada, w tym mój. Nie narzekajmy tylko uzbrojony sie w cierpliwość. Jeszcze troche i bedzie dużo ładniej, jak zrobiło sie na wcześniejszej odnowionej części Chodkiewicza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przedłużenie robót to Pikuś ale kto mi wytłumaczy dlaczego nowo położone torowisko jest krzywe (skandaliczny fragment przed parkingiem UKW - tory tworzą zygzak). Na łuku u wylotu ulicy Poniatowskiego jakiś dziwny łuk (robiony na dwa razy). Nie sądzę aby projekt zakładał takie dziwy!!!!!!!!!!. Pozdrawiam Czytelników

    OdpowiedzUsuń
  4. cala ta robota zostala ZJEBANA !!!!!!!!!!!!! zajmuje sie tym od wielu lat po dzien dzisiejszy.Odpowiadam do pana krzysztofa jest to wynik nie prawidlowo przygotowanego gruntu i zle wykonanie zbrojenie,powinno sie je wykonac tak na przygotowane podlorze kladzie sie folie,nastepnie wykonane tak zwane "S" bo tak to wyglada sa to razem zespawane ciekie preciki w krztalcie literki "S" o roznych wysokosciach w zaleznosci od warstwy betonu ktora przyjdzie na sam koniec kladzie sie je na plasko na to siatke zbrojeniowa i zalewa betonem tylko ze zbrojenie powinno byc przeciwskorczowe i zalane odpowiednim rodzajem betonu.Takie zbrojenie nie zostalo zastosowane sugeruje sie zdjeciami,malo tego pod siatke zostaly umieszczone kostki brukowe w tym momecie zbrojenie nie ma RZADNEJ sprezystosci tak jak by go tam nie bylo "przy wysokim naterzeniu ruchu pekniecia beda widoczne juz po max 2woch mc"co do betonu pewnie byle jaki zostal wylany a firma wydajaca certefikat pobierajac probke z kazdej grochy do betonu ktora tam sie pojawila albo wziela w lape albo jej tam nie bylo :)Ostatnie asfalt na wykonczenie gdzie poruszaja sie tramwaje pozostawie bez komentarza "beton nie wiarze sie z asfaltem i nie jest szczelny,przecieka woda znajdujaca sie pod nim oddziela go od betonu,no i przy minusowych temperatorach kurczy sie woda zamienia sie w lod i dziury gotowe"To taki skrot bo jest tego jeszcze wiecej co powinniscie wiedziec pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń