piątek, 14 października 2016

Mieszkaniowy plac budowy (październik 2016) cz. 4

Czwarty październikowy wpis z cyklu mieszkaniowy plac budowy kończy przegląd tychże inwestycji przed 16. Targami Mieszkaniowymi. Dzisiaj pokazane zostaną tylko planowane budowy w Śródmieściu, Fordonie, na Babiej Wsi, Okolu, Wzgórzu Wolności, Szwederowie oraz w Osielsku.



Pod nazwą i opisem inwestycji umieściłem wizualizację (jeśli taka istnieje) oraz zrzut z mapy inwestycji.

Stary Port 15 - budynek mieszkalny wielorodzinny przy Brdzie w ścisłym centrum miasta. Inwestorem jest Lines Architekci. Pierwsze wizualizacje pojawiły się w czerwcu ubiegłego roku. W ubiegłym miesiącu pojawiły się nowe wizualizacje, budynek zmalał o jedną kondygnację.



Źródło: Sfera Nieruchomości



Nordic Astrum - kolejny wysoki budynek w Bydgoszczy. Inwestorem jest firma Nordic Development, która kończy właśnie budowę innego tej samej wysokości budynku - Nordic Haven. Na razie nie są znane szczegóły inwestycji, obecnie trwają zapisy na mieszkania
Źródło: Nordic Development








Budynek powstanie przy lewym brzegu zdjęcia
Kujawska - budynek mieszkalny wielorodzinny. Nie są znane szczegóły inwestycji, lokalizacja również jest przybliżona (na podstawie wizualizacji), wygląd też nie jest pewny, dostępne są dwa rodzaje wizualizacji. Inwestor ECO Milan.






Źródło: ecomilan.pl


Słowiańska - budynek mieszkalny wielorodzinny w kształcie litery "C". Inwestorem jest SM Budowlani. W budynku znajdą się mieszkania od 33 do 133 m2


Źródło: smbudowlani.pl




Chodkiewicza - budynek mieszkalny wielorodzinny w pobliżu terenu gdzie ma powstać nowa siedziba Akademii Muzycznej (konkurs został unieważniony, nie wiadomo czy i kiedy powstanie nowa siedziba). Premiera inwestycji zaplanowana jest na najbliższy weekend. Inwestorem jest Folwark Deweloper

Źródło: Facebook Folwark Deweloper





Wyzwolenia BTBS - kolejny blok Bydgoskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego w Fordonie. Tym razem budynek powstanie w pobliżu ulic Wyzwolenia i Zborowskiego. Budowa ma się zacząć jeszcze w tym roku
Źródło: bydgoszcz.pl



Gryfa Pomorskiego - kolejna inwestycja Fordońskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w pobliżu nowej linii tramwajowej. Tym razem powstanie tutaj ciąg domków jednorodzinnych




Lake Residence 2 - inwestycja Nordic Development powstająca w Osielsku. Lake Residence 2 jest to zespół budynków mieszkalnych wielorodzinnych powstających w pobliżu pierwszego etapu inwestycji. Wygląd budynków będzie niemal identyczny jak na zdjęciach poniżej









Teren po lewej - Lake Residence 2, budynki po prawej - Lake Residence
Celem przeglądu było pokazanie niemal wszystkich inwestycji mieszkaniowych w mieście, już wiem że do kompletu zabrakło czterech w Bydgoszczy i kilku na terenie gminy Osielsko, przynajmniej o tylu wiem. Byłbym jednak zadowolony jeśli podczas weekendowych targów jakiś deweloper mnie zaskoczy, wtedy będę mógł w przyszłym tygodniu nadrobić zaległości. Mam nadzieję, że po lekturze mojej ponad miesięcznej pracy idąc na targi będziecie wiedzieć jak wygląda budowa mieszkania, które sobie wymarzyliście. Kiedy zabierałem się za zbieranie materiału do wpisów nie sądziłem, że będzie tego aż tyle. Już na wiosnę w analogicznym podsumowaniu zdziwiłem się kiedy odwiedziłem 33 miejsca. Nie pokazywałem wtedy jednak inwestycji planowanych. Dla przypomnienia spis wszystkich 58 inwestycji zaprezentowanych od połowy września z podziałem na osiedla (granice osiedli na podstawie wikimapia.org):

4 komentarze:

  1. Naprawdę, wykonał Pan kawał świetnej roboty. Jestem pełen podziwu za zaangażowanie w prowadzeniu bloga i serdecznie dziękuję za zestawienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Folwark zawiódł mnie wysokością, liczyłem na 6 pięter :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego można znaleźć taki zapis:
      "3) wysokość zabudowy od 10 do 18 m;"

      Znaczy można mieć pretensje do MPU, bo więcej się tam wcisnąć raczej nie da :(

      Usuń